Thursday 25 December 2008

GOD JUL TIL ALLE



Ja, så er endelig jula her. Alt, eller nesten alt, som skulle gjøres er gjort. Den store kvelden innen familien er over, ungene synes nok julekvelden er den største, mens jeg liker de late dagene i romjula som kan brukes til å kjenne etter litt på julefølelsen, kose seg med bøker og quilteblader og småspise kaker og gotteri innimellom andre måltider. Vi serverte ribbe på julekvelden. I år var den med perfekt svor, "knaskebitene" som ungene kaller den ferdigstekte svoren, var akkurat slik den skal være. Med utallige levende lys, festpyntede døtre, mann med nedsenkede skuldre og flotte presanger, var den perfekte rammen rundt julekvelden på plass. Alle hadde vært utrolig oppfinnsomme; det vanket mange fine og personlige gaver.
Har prøvd å få lagt ved bilder fra den store julekvelden, men det er tydeligvis litt krøll på systemene i dag, får ikke lastet bildene mine, men clip-art går greit.
Jeg får komme tilbake til julebildene senere....

Årets mest overraskende gave, kom fra Randi Helene og hennes mann. Han hadde laget quiltestativ i tre med utskjæringer og det hele til MEG!! Gjett om jeg ble overrasket på lillejulaften. Randi Helene ringte for å spørre om det var noen hjemme hos oss. Og der troppet to blide personer og DET flotte stativet opp. Kristine (medlem i Gjøvik Quiltelag og medarbeider på Sømsenteret i Oslo) og Arne (hobbysnekker og far til Kristine) kom på døra med gaven. Det er nydelig! Så Randi Helenes stativ på Hobby og fritidsmessa på Lillestrøm for en måneds tid siden, og ble veldig begeistret. Jeg gikk faktisk og tenkte på dette stativet i uka som var. Godt å ha GODE og KJÆRE VENNER!! Dette stativet kommer jeg til å passe på som hauken. Det er vel litt sånn med oss quiltedamer: vi lar oss lett begeistre for nytt sømrelatert utstyr og dubbeditter, og når det gjelder quilteting så gjelder mottoet; "Må ha det, bare må ha det"....

Fra en annen venninne fikk jeg en innholdsrik pakke med flere stoffer, multifarget tråd, symaskinnåler og skjæreblader til kniven pluss andre ting til huset. Utrolig koselig med slike pakker :-)
Til alle kjente og kjære; God jul til dere alle!
Juleklem fra Elin Synnøve

No comments:

Related Posts with Thumbnails