Tuesday 30 December 2008

Håndarbeidsrelaterte julegaver

Av Ruth, en god venninne som også syr lappeteknikk, fikk jeg en klesklypeboks fylt med blant annet stoffene ovenfor. I tillegg var det med symaskinnåler, skjæreblad til kniven min pluss en multifarget tråd som matchet stoffene. Jeg gleder meg til å bruke disse flotte stoffene!!
From Ruth, one of my dearest friends who also is a quilter, I got this box to my clothespins filled with these lovely fabrics. In addition to the fabrics, I got needles for my sewing machine, blades for my knife and a multicolored thread whitch matches the fabrics. I long to use these wonderful fabrics.
Kristine har laget disse lumne og koselige pepperkakemagnetene og -kortet. Hun er også en erfaren symaskinselger, en kjempekoselig venninne og flink quilter.
Hun har sikkert fått lappeteknikken inn med morsmelka, siden Randi Helene er hennes mor. Randi Helene har jeg skrevet om tidligere; det var hun som gav meg det fantastiske quiltestativet.
Kristine has made these tubby gingersnaps and the card. The gingersnaps are in fact magnets. She is also an experienced saleswoman in sewing machines, a dear friend and a clever quilter. She is imbued with sewing and quilting from infancy since Randi Helene is her mother. I have written about Randi Helene before, but only in norwegian. She gave me that wonderful quiltrack.
Jeg laget dette juletreteppet for 18 år siden. Hver jul er det like artig å ta det frem og legge det under treet, og hver gang tenker jeg at det skulle ha vært quiltet. Kanskje denne gangen....
I made this treeskirt 18 years ago. Every christmas it is fun to place it under the christmastree, and every time I think I should have quilted it. Perhaps I will do it when christmas is over....
Her er quiltestativet! Er det ikke flott? Arne, mannen til Randi Helene og pappaen til Kristine, er kunstneren bak stativet. Jeg setter pris på denne flotte gaven!!
So here is the quiltrack! Isn't it dashing? Arne, the husband of Randi Helene and Kristine's father, is the master behind this rack. I appreciate this wonderful gift a lot!!
Arne er også flink som treskjærer.
Arne is a clever wood carver as well.
Mine bokstaver; E og S.
My letters; E and S.

2 comments:

May Britt said...

Det var et kjempeflott quiltestativ. Kommer de til å lage slike for salg tror du??

Elin Synnøve said...

Tja, vet ikke. Man kan jo alltids spørre Arne. Han er utrolig snill... og flink med hendene!

Related Posts with Thumbnails