Monday 29 December 2008

Besøk på quiltebutikk i Hamburg, sommeren -08

2.august 2008 startet vi dagen med frokost under en bru i Hamburg. Det var et nydelig vær som dere ser.
Mens Gunhild og Roger tok seg en tur og kikket i omliggende sportsforretninger etterpå, oppsøkte jeg "Quilthouse Hamburg". Traff en koselig dame som viste meg kurslokalene med alle quiltene som hang der. Butikken ligger sentralt til i Hamburg i Mundsburger Damm 36. De har åpent alle hverdager fra 10 til 18, lørdager fra 9 til 14. Anbefaler gjerne en tur dit!



Denne hvite og offwhite quilten hadde dama som var i butikken laget. Det var brukt mange gamle strikkede og heklede brikker samt broderier og blonder for å lage quilten. Mange av oss har jo slike ting liggende i skuffer og skap, så det kunne være en fin ide.....? Hele quilten er laget etter prinsippet "quilt as you go"; altså hver blokk er quiltet ferdig før sammensying av alle blokkene skjer.

Utbyttet fra denne butikkturen ble heller lite. Kjøpte en japansk bok, to tyske quiltemagasiner og noen knapper og veskelukninger. I tillegg ble en 1/2 m med et herlig batikkstoff mitt. De tyske quiltebutikkene har som regel hver sin sjanger. Ofte har de basisstoffene + det de har spesialisert seg på (f.eks. balistoff, japanske eller motestoffer). Men de har ofte mange fine modeller eller små utstillinger, så uansett er det veldig koselig å droppe innom. Tiden fløy i hvertfall for meg mens jeg var inne på Quilthouse.




No comments:

Related Posts with Thumbnails